Varför super mormor till?

Jag älskar tiden nu...sommarångesten ger med sig och jag känner att jag nog kommer kunna fixa hyran i juni med hehe ja det är ju bra.
Har jobbat och fått ytterligare fredag och måndagsjobb. gött!
Idag hade jag lässtund för de stora barnen ( det är fan roligt att jobba med stora med:) man kan prata med dem.
Tyvärr kan de berätta så otroligt sega sagor dock. Det var en kille som ville göra saga för oss, den handlade om krig mellan nån blå och nån röd. Och de andra barnen suckade och sa att det var tråkigt. Sen ropade fröken: "BU! Sagan suger! "
Nä det gjorde hon inte haha. Fast jag tänkte det. Men det är viktigt att barnen känner att de får sin tid och uppmärksamhet så...
Sen hade vi skitmysigt på det hårda golvet med barn i knä, på benen och runtomkring och vi läste bland annat Rödluvan. Det är typ en av de mest konstiga sagorna faktiskt...
1. Mamman skickar med kringlor och en pava vin 
2. Rödluvan har varit helt isolerad tydligen för hon har aldrig sett en varg och hon följer bestens råd att plocka blommor till tanten.
3. Vargen slukar mormor, hel! Snacka töjbar käft.
4. Mormor och en rödluva får plats i magsäcken...
5. När de blivit räddade av jägaren ( som för övrigt snor vargens skinn och tar hem??!!) så käkar mormor kringlor och hela flaskan vin så hon blir frisk. Det står så.
Var tvungen att läsa högt i personalrummet och vi garvade.



Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Men fy va hemskt - nu grater jag stora krokodil tarar. Stackars han! Man undrar hur mycket dom fattar. Suck!

2010-05-12 @ 18:08:27
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Maria S

Hahaha, du har de bästa reflektionerna och inläggen!



Kul att få jobba. Jag är ledig tills på måndag så hör gärna av dig om du vill ta en promenad/springa

2010-05-12 @ 19:07:14
Postat av: Annica

Haha ja varför inte lära barnen nåt om verkligheten. Lilla söta rödlövan så naiv och godtrogen och som gärna springer ärenden och sen kommer mannen och räddar. Och djuren bryr vi oss inte om. Fyyyyy

2010-05-13 @ 10:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0