Det svåra blir det logiska...

En före detta klasskompis sa en gång att när hon var liten och hennes katt dog, hade hennes mamma sagt att " Nu är hon i katthimlen och äter en massa leverpastej".

Både veterinär och jag insåg rätt snabbt att det var inget att diskutera. Gulsoten, som var följd av att levern lagt av och att hon hade en stor mängd cancerceller i kroppen, hade gått för långt. Så det blev en spruta, hon fick stilla somna in, vilket var det absolut mest humana, men hon var en toppenkatt som skrämde slag på Annica en natt, genom att sitta på hennes mage och glo:).
Men livet går vidare...det verkar som om vissa i omgivningen tänker att jag hade katt som ersättning för en "riktig familj", vilket inte är det minsta sant.
Jag hade katt för att jag tycker om djur. Punkt slut.

Tack Emma, Meri och Simon för en jättegod lunch och roligt sällskap, för kläder och te:) Ni är fina ni:)!

Kommentarer
Postat av: Anette

SÅ skönt för kissen att få somna in om hon var så dålig, dock är jag ledsen för din skull, alltid jättejobbigt att ta bort sina älskade djur :(

Hoppas du ändå kan ha en skaplig helg!

Tröstkramar

2011-04-02 @ 11:27:54
Postat av: Jenny

Jag är ledsen för din skull men förhoppningsvis sitter kissemiss och äter leverpastej nu uppe i katthimlen. Det var nog skönt för henne att få somna in. Stora och varma kramar/ Jenny

2011-04-02 @ 15:23:00
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0