Vuxendricka - ett val

Det går väl inte att förneka det...man blir kanske lite roligare med några shots som polska vännerna bjöd på. De hade bullat upp med mat, öl, shots, läsk som smakade mint. Vi tog kort, kort som säkerligen inte ser kloka ut :), men som kan fungera som ett minne för denna härliga sommar. Är inte det som inte ser klokt ut, det som egentligen är viktigt...
Har aldrig varit en stordrickare, och kommer inte bli nån heller. Men på nåt sätt, om vi ska vara ärliga, släpper de där störande hämningarna, att vara duktig. Och för den skull dansar man inte på bordet, nej, man skrattar bara lite mer.
Så om det är nån som dömer ut en för att säga det, låt gå. Jag predikar inte om att alla ska dricka eller så, men jag gör inte heller det motsatta, att man inte får dricka.
Det jag säger är att det går att ha minst lika roligt med eller utan alkohol.
Och vilka är vi som har rätt att döma om någon väljer , i vuxen ålder och i måtta, att ta ett glas vin eller en öl, i halvåret, på en fest.


Kommentarer
Postat av: Emma

vill du komma ut till klocket o gå en kvällspromenad nån gång (eller en förmiddagspromenad eller en lunch variant)? jag saknar dej... o saknar o röra på mej.. kram

2011-08-09 @ 21:31:12
URL: http://metrobloggen.se/hypotyreos/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0