Det är knappt att man orkar

Imorse hade Cruella de ville flyttat in i mitt huvud. Den jag jobbar med vaknade klockan 6, en tid som ändå är helt okej med tanke på att man blivit väckt halv fyra  ibland. Trots fem hyfsade timmar sömn på en knölig gästsäng var verkligen tålamodet inte vinnaren idag.
Inte den jag jobbar med heller tydligen haha. Vi gick varandra lite på nerverna. "Nähä vill du inte ha den tröjan, vill ha macka, nähä, osv..."
Upp och ut i köket, diska, sen vika tvätt. Gud vad det knastrar konstigt, eller inte knastrar kanske, men det låter som något som gnor på något...
viker ett lakan. Men fan vad är det som låter...
vänder mig om.
" Men vad gör du?! Du får inte äta knapparna!!"
Sen står man där med ett finger i nåns munhåla, fiskandes efter knapp, och undrar hur man hamnade där.
Tur/otur att vi båda är envisa. Tur att det finns stunder efter det, då hon tar min hand och lägger den mot sin kind och sen sjunger "vi" med Ted gärdestad på radion. " De e för oss solen går upp..."

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag har tackat ja till campingen i sommar, på tal om ditt jobb :) känns bättre att testa lite inhopp under våren istället om de behöver folk, så kan jag inse att jag inte fixar det då istället för under ett sommarjobb.

2011-12-19 @ 09:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0