Det lider mot nyår

Det är redan den 30 december, snart är året 2011 slut. O jag fattar ingenting. Vad hände med tiden? Energinivån ligger på sparlåga, tröttheten slår till både inuti och på. Jag är så glad för att jag inte tvingades lämna mitt egna krypin, mitt hem, mitt hjärta.
Men när jobbet tar över allt, även tid, även det utrymme maten skulle ta, då gäller det bara att andas, att ta det stund för stund.
För att orka vidare krävs det energikällor. En bra jul, med glada minnen är en. En superfin bild på en blogg som kan kollas på adressen shal.blogg.se är en annan. Man blir också sugen på att leka med skosnören, på att ha en kamera.
Det blir att införskaffa en sån snart. Fotografera the people som ständigt är i tanken, i energibanken. Fotografera de där små små sakerna som blir stora stora när man tittar lite närmare. Fasiken, gud vad den bilden är fin! Family, i form av smutsiga, slitna skor. Det finns nåt vackert i det slitna. Om vi tittar.


Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

Happy New Year lilla lillasyster.



Hoppas du får en bra natt på jobbet

Kramos

Sus & co

2011-12-31 @ 18:00:41
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0