Precis som alla andra

Dags att packa ihop lite grejer och snart åka till jobbet. Första gången man ska jobba natt, men det känns lugnt. Känner att jag har koll på medicin, rutiner och så. Har hunnit tänka lite på sista tiden...
det känns mer och mer som att man kommer fram till vad man egentligen passar till. Jag är jätteglad att jag testade på receptionistjobbet i somras, att man vågade göra något annorlunda. Jag har alltid tänkt att man måste vara bra på allt, att man måste göra allt, man måste göra som andra. Men nu känns det mycket lugnare inombords...och det är skillnad på att testa saker som man egentligen vill men inte vågar och saker som man faktiskt inte är intresserade av att göra.
Att kunna välja och att faktiskt känna att , nä det är helt jävla okej att jag inte gör precis som andra, för jag vill  faktiskt inte det. Det är en skön känsla!
Vad jag skulle komma fram till, är att jag insett att det inte behöver betyda att man är en skitdålig person för att man inte är en säljarperson. Jag fixar det jobbet, men ibland känns det som att det jobb jag har nu kanske passar bättre ihop med min personlighet. Nån mening med att vara lugn finns det kanske.

Tjoho, imorrn är det bytardag hos emma! Härligt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0