Upp och sedan ner

Att jobba natt innebär ett intensivt ansvar i så där 21 timmar, inklusive några timmar halvsömn då man ligger på spänn medan trafiken utanför svischar förbi och den jäkla hissen går upp och ner och säger DUNK! varje gång den stannar på varje plan. Varför sover inte folk på nätterna? Varför åka hiss på natten?

Ni som redan börjar sucka och tänka " Fasen vilket tjat om jobb!", jag vet det blir lite väl mycket prat om det kanske, men se det som ett ämne vilket som helst som har en stor plats i livet. De som har barn pratar barn, de som ska gifta sig pratar dukning, de som precis fått jobb pratar jobb.

Känner mig ovanligt pigg för att inte sovit så mycket, trodde att man skulle däcka, men det blev lite te och och lite jultallrik som chefen hade med sig, och en present ( Ja en aladdinask...räddaren i nöden för alla i farten) och nu kanske lite läsning i bokcirkelns senaste bok Vindens skugga . Men blev lite småskraj igår när jag läste den på jobbet, får nog bli dagläsning hehe.
Jag hoppas att ni får en jättefin dag och kväll!
För ni är så himla bra och viktiga!


Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

Det är klart du ska prata jobb gumman, Det är ju ASABRA att du har jobb nu ju. Prata på du

puss från en tjurig syster (inte på dig alltså)

2011-12-08 @ 17:41:50
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0