Värme, kyla, syre.

Att massera någon som har ont, men som vartefter blundar till och från och slappnar av, det ger en varm känsla i bådas bröst.
Att tvinga sig själv och inse att man har en massa brister och egenskaper som inte sätts du som högt, men att sedan tvinga sig själv att fatta att det kommer aldrig gå. Det kommer aldrig gå att göra alla nöjda, att alla ska tycka om en, att ingen ska tycka illa om en. Det kommer alltid finnas åsikter om oss alla. Bra som mindre bra.
Det stjäl så mycket energi att hålla på att försöka tillfredställa alla.
Ni får hata mig, ni får tycka att jag är för tyst ibland, ni får tycka att jag är dålig. Jag orkar inte göra som ni vill. Jag är jag. Du är du. Ni är ni.
Att hålla sig flytande över ytan är ingen självklarhet. Tänker tillbaka. För något år sedan var det grått och svart.
Idag är det regnbågens alla färger.
Och även om det beror mycket på hårt arbete, samtal, medicin, finns det en stor kategori som bara är helt underbar och det är ni.
Du som valt att finnas där, du som kommit in i mitt liv och jag i ditt, du som väljer att stanna.
Tack! ( ja, just du som läser just nu:)
Kära syster, bror, vän, kompis, arbetskompis. Tack!

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

Varssego hehehe toktant! Det är ju vi som ska tacka för att DU finns gumman :-)Du är ju topps!

Tänk om man kunde operera bort din övertänkarknapp som du har i hjärnan - Eller kanske vi kan operera bort halva övertänkarknappen o operera in den i min hjärna som typ ALDRIG tänker så där - fick du allt tänk eller? Orättvist!

Pussos

Susos

2011-12-16 @ 18:59:10
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Maria S

Tack till dig Karin! För att du är du och helt underbar! :)

2011-12-16 @ 19:37:03
Postat av: Emma

du får vara hur tyst eller arg du vill eller glad eller sur o ledsen.... eller typ trött (för det är ju ändå jag hela tiden) eller pigg eller nått... bara du är du och alltid är som du är... en helt underbar DU!

2011-12-16 @ 21:10:31
URL: http://metrobloggen.se/hypotyreos/
Postat av: Jenny

Tack för att du finns. Du är en helt underbar vän...

Man får vara hur man vill bara man är sig själv och inte blir någon som någon annan förväntar sig att man ska bli..



Kram kram

2011-12-16 @ 21:14:36
URL: http://jlblm.blogg.se/
Postat av: Frank

Man ska vara sig själv, inte som "alla" andra vill hur man ska vara. Du är kanonbra!



/Frank

2011-12-17 @ 18:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0