Kryssa i jookkkker!

Dagens tre godbitar...

1. Tystnaden/ro på universitetsbibblan. I alla fall om man är där på morgonen. Det går att koncentrera sig nåt enormt där, vid ett bord vid fönstret. Hemma hinner man ju lätt tänka " äsch, jag tar o ser på en film".

2. Goodie-påsar... i entren på universitetet stod en glad tjej och delade ut påsar från telenor. Block, penna, nudlar och info om telenor. Gratis är gott!

3. Kaffe och wienerbröd efter maten. På morgonpasset imorse pratade de om hur det är så hysteriskt kring godsaker, att om någon inte äter upp sin kaka t.ex blir folk: Om ingen ska ha den, går jag och kastar den! Och blir helt nervig och det dåliga samvetet måste lugnas och frestelsen tas bort. De menade att varför inte bara säga: Kan jag ta den där? Och njuta! Varför ha så dåligt samvete för att man tycker om sötsaker! Att äta i måtta är ett bra sätt. Caroline af ugglas menar också, varför inte unna sig och njuta istället för att trycka i sig kakan. Så länge man äter nyttigt och är mätt på mat och inte kakor. Agree!

Kommentarer
Postat av: Emma

jag tycker oxå gratis är gott i dag... en stiga pulka, en picknickfilt, ett strandunderlägg eller vad det heter man sitter på, en adidas ryggsäck, 2 kortlekar, en herrdeo, prov på duschkräm, en bricka, en väska, en pucko tshirt, en älg ryggsäck, 2 huvor/halsdukar, en reflex, 2 förkläden, en barnfilm, festis, kvällsmat (tacos), chips... ja gratis är gött (dessutom över 100 kr rabatt på maten jag handlade)

2011-02-10 @ 21:36:23
URL: http://livskampen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0