Fnys

Det som är när man är ny på jobbet: nervositet, tänka att man ska sabba allt, nyfikenhet. Utmaning.
Det som är när man inte längre är så ny på jobbet: Man ser baksidorna, man vet att det finns jobbiga och tjuriga människor som (även)  på semestern verkar tro att de kan bete sig hur som helst.
Sen är det också den den lilla detaljen: Man gör samma sak varje dag, man säger samma sak till ca 50 personer varje dag.
Det här låter som en klagosång, det är det kanske...
Är väl bara trött, omotiverad, mensvärk, och totalt missar att nämna the good stuff:
trevlig personal, glada gäster, pengar, erfarenhet, rabatt, att ha ett jobb överhuvudtaget. I höst sen, när jag inte har jobb (om jag inte har det) kommer jag se tillbaka på detta inlägg och fnysa åt hur extremt otacksamt det låter:)
Slutsatsen är att jag har en ny respekt för de som går till sitt jobb, pliktskyldigt och samtidigt gör ett bra jobb. Well done!
Får ta det till inspirationskälla just idag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Såna dagar har vi alla ibland, då allt känns piss, då man bara ser det negativa. Blä för dessa dagar hihi

2011-07-24 @ 13:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0