När sanden blev till guld

"Vill jag köpa nåt...då köper jag det". Det sa en väns syster en gång. Hon säger en ganska självklar grej, i alla fall för de som har fast jobb och pengar. Vännen Annica och jag har haft samtalet om pengar och möjligheten att spendera dem, i flera år nu. Det är ett ständigt återkommande ämne, att kunna och att vilja. Två saker som inte alltid självklart går hand i hand.
Men så kom den dagen då jobb och pengar blev en del av vardagen och vad händer då?
Jo man får dåligt samvete för att man köper två kökshanddukar på Åhlens.
På rean. Istället för begagnade som snuviga sture säkert snöt sig i på 1800-talet där han satt på sin trästol i köket och åt stekt strömming.
Har man varit en fattiglapp i flera år, går de ränderna inte ur, i alla fall inte i hjärnan.
Men de är värda sina 30 kr st, fina som de är och fladdrar i köket.


Kommentarer
Postat av: Annica

haha ja man måste unna sig ibland och inte BARA ha stures gammla grejor:) även om de är de allra finaste.

2011-07-05 @ 18:29:08
Postat av: Anonym

Pengar är skit och bara upphov till massa problem.

2011-07-05 @ 21:59:36
Postat av: Ytfluggig YsterSyster

DET ÄR DU FAN VÄRD GUMMAN - KÖP TVÅ TILL I ANNAN FÄRG!!!

Puss

Sus

ps. gjorde mitt första tak någonsin i dag (snacka om att bli inslängd på djupa sidan med bara lite simkunskap) - on camera - blev inte äns röd o det blev till o med bra - tjohoo - tack hypnostant!

Hör av mig på fre troligen.

2011-07-05 @ 22:56:01
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0