Tes

Hm har en ny teori, säkert är det så att nån redan kommit på den, men så länge ingen säger emot så haha.

Om man ofta är nervös eller rädd för nya grejer och det vanliga  är att man flyr eller avstår från att göra de läskiga grejerna, har man skapat ett mönster.
Sen när man inte gör som man brukar, dvs att man utmanar rädslan och faktiskt testar och så, så får rädslan jävla nippran. Tydligen gör den det i mig i alla fall.
På jobbet är jag konstigt lugn, vilket är så konstigt när det står en massa folk och väntar och allt måste bli rätt. Men man jobbar på, kollar alla uppgifter på bokningen, tar betalt och om det är nåt kan man alltid fråga de andra ( alla är så bra:).
Hemma är det tvärtom, särskilt när man ska sova eller när man vaknar. Då kommer nervositeten ( helt onödig ju) och säger: " gjorde jag det där?" " Tänk om det där blev fel" och man tänker på de där två grejerna som blev lite knasiga, men inte på de där tjugo bra grejerna liksom.
Kanske är det så att när man bryter mönstret blir kroppen lite kajko och reagerar hysteriskt ett tag, för även om mönstret är brutet är inte sätten man reagerar på det,  ännu. Man borde göra mer sånt, saker man inte annars gör... några förslag?

Den här teorin får alla psykologer sno, om ni inte redan har den hehe.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Oj, jag har massor med vanor som är mindre konstruktiva som jag borde bryta och massa saker jag vill göra som jag inte gör pga många och dåliga skäl... Resa och börja läsa en kurs på universitetet är två av mina saker. =)

2011-07-04 @ 08:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0