Samvete och tillväxt

Tack för skitsnälla kommentarer, man blir ju rörd till maximum :) vilken tur att ni alla finns.
Om man lägger bort hela jämförelsen som vi alla gör med andras liv och att andra har det mycket bättre än en själv, så kommer det ibland stunder då man bara fattar vilken tur man har att känna så genuina personer som finns där jämt, både fysiskt, över telefon, i tanken.

Igår var det tårtkalas hos femma, som snott ihop god tårta och syltgrottor och dukat upp för gemenskap på filtar i trädgården. Alla känslor fick rum, osäkerhet, trygghet, en välbekant känsla av att sörpla solsken och nya händelser. Det förflutna mötte det som kallas nuet av vissa. Förhoppning att det inte påverkade de andra. För livet gör precis som det vill, man skiljs åt, man stannar hos varandra, svårt att veta vilket. Inga känslor av agg inuti. De tog slut för mycket länge sen. Kanske för att det är slöseri med tid och energi, slöseri med plats inuti.

Tre korta:

Adele - 21 ( kan inte riktigt bestämma om det är en skiva att lyssna på sommaren eller mer en murrig skiva för den mörka årstiden, men bra är den i alla fall)

Sovmorgon ( varför få dåligt samvete för att sova ut när man kan, egentligen)

Läsa ( lusten är stor just nu, perfekt! Har precis läst ut Fredrik Lindström och Henrik Schyfferts " Ljust och fräscht". Kul och lämnar en tänkande efteråt. )

Dags att dricka lite vatten, skriva lite på uppsats och sedan åka till jobbet för att få ytterligare grepp på incheckning. På lördag börjar jag på "riktigt".

Skriv gärna nån kommentar på vad ni pysslar med just nu, på sommarlovet:)

Kommentarer
Postat av: Ytfluggig YsterSyster

Lovely day! Jobbar arslet av me´ - bygger slutet på muren, ska fixa trashad häck o staket, o sen har vi ju nästa vecka som förhoppningsvis hypnotanten har fixat till så min lilla hjärna inte ska spatta. Väntar ju också på mitt första barnbarn - whohoooooo så jävla kul men jag hoppas hon håller sig tills jag kommer över men det gör hon nog inte o det får man kanske förstå. o nu har ju resan blivit försenad också så jag kan verkligen inte be henne hålla sig längre nu.

Oj glömde, nån syrra textar så man måste bryta mitt i arbetet :-( o fixa nya foton men vad gör man inte för sin favvo :-))

2011-07-01 @ 12:00:46
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0