Känns som bilen drar bakåt när vi åker... Nä!

Det är lätt att åka snålskjuts...
särskilt under grupparbeten. Vi är många bra och strävsamma i vår grupp men sen får man känslan av några att de gärna undviker uppgifter. Vi andra får lite hjärtklappning och hetsar upp oss, men försöker göra upp planer och leta info. Då säger en av snålisåkarna: Ja men vi behöver inte stressa...det är lugnt.

För dig ja, som inte gör nåt!!
Haha, mammas röst dyker upp i huvudet: " Det är viktigt att vara hel och ren och göra rätt för sig!"
Och nu menar jag verkligen inte att man själv är världsbäst, men lat är man inte i alla fall. Däremot lite godissugen...på en tisdag.

Har ni varit med om några snålisåkare nån gång? do tell!
kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Meri föreslog godis i fläskfilen i morgon.. kanske vore något? Blir efterätt oxå :)

2011-03-01 @ 17:18:07
URL: http://livskampen.blogg.se/
Postat av: Ytfluggig YsterSyster

Kan jag komma också Emma? Jag tycker det är helt ok med godis i fläskfile.

Puss

ps. Karin jag känner mig inte alls som en annan människa! Fan då!

2011-03-01 @ 20:14:42
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Emma

ja kom du bara... finns det hjärterum så finns det rumprum :)

2011-03-01 @ 20:59:33
URL: http://livskampen.blogg.se/
Postat av: Linda Nilsson

Hej på dig!



Är himla nyfiken på vad du läser...

Lycka till i vilket fall!

/Linda fd. Einarsson

2011-03-02 @ 08:53:58
Postat av: Femma

I skolan samlas snålskjutsåkarna...

& är en ambitiös flockas dom omkring dig som vore du en bajskorv & dom flugor...

jag kan inte ge dig nåt bra exempel, men jag känner igen det. men jag tror också att jag är så mycket mer organiserad och stressad än andra, att de har blivit latare för att jag har varit så hetsig. förstår du? en ond cirkel av dåligt samarbete.

tur att jag inte går i skolan nu...

2011-03-02 @ 09:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0