Nää! Så kan man inte göra

Det är läskigt hur fort dagarna går. Vaknade och insåg att det var ju onsdag. Inte tisdag. Bara två dar kvar till redovisning. Frågorna är nästintill besvarade, men jag bara vet att jag kommer schabbla bort det, prata är inte min grej, är mycket bättre på att skriva arbeten.
Att prata om någonting man brinner för eller nåt som man känner att man kan, det är en grej. Då finns liksom orden i en på ett naturligt sätt. Men att snacka om freuds snurriga värld, om viktiga personer som gjort fancy fancy tolkningar och ska låta viktiga hela hela tiden, så det slutar med att de skrivit böcker man inte fattar alls...det blir ju roligt det!

Kan inte riktigt förlika mig helt med Universitetsvärldens "vi ska låta som gud"-stämpel...
Under de år jag pluggat ( typ 105 år) på universitet, finns det där hela tiden...lärare som föreläser och typ säger " Ja och då är det viktigt att explicitgöra faktorerna som är existetiella delar av mimesis.."
Va???
Okej , så det räckte inte med att prata normalspråk: " Ja och då är det viktigt att förtydliga anledningarna som är en viktig del av..."
Man fattar ju att det kan vara bra att veta orden när man läser böckerna och så, men ska verkligen betyget hänga på att man "namedroppar" begrepp och bara för att man gör det ,  så höjs betygen. Är det inte bättre att faktiskt har läst på och gjort om det så man faktiskt fattar vad det betyder?
Nää!

Kommentarer
Postat av: Ytfluggig YsterSyster

Du är bäst brauoden



Not to worry, I'm sure you will SHINE!

Skulle inte palla en enda dag med det där.



Pussos

p.s. I morgon ska jag skimma 3 väggar!!! Jaaaa du läste rätt - jag sa 3 väggar! Fy fan ingen press då! De vill se mig misslyckas säger dom! Hmmmmmmm och det kommer jag troligtvis göra i morgon Fan då!

2011-03-09 @ 19:12:22
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0