Aha

Lite fixande inför myset ikväll, det är bokcirkeldags och temat för kvällens fika är...surprise JUL.
Glögg, julmust, pepparkakor, russin och tända ljus.
Kan det bli bättre, näe, eller ja vore i och för sig kul och höra av vad de andra säger om månadens bok ( Vredens druvor), men man kan ju inte få allt:) och det är ju tur att ena örat funkar.
Världens bästa storasyster Susie berättade häromdagen att nu är det fara och färde med mor våran.
S: Hon är ju fan vimsigare än vanligt...när jag ringde henne häromdagen och sa att jag mailat de där viktiga papprena till Anna sa hon " ja jag pratade med Susie häromdagen..." jaha det är ju dig jag pratar med nu....

Lite senare i samtalet:
S: Ja det var upp till 80%....ganska allvarligt med andra ord..
M: Ja...80% är ju nästan hälften...

Man ska kanske inte skaffa 7 barn om man inte kan hålla reda på dem, och eventuellt, bara eventuellt borde man nog vara lite mer alert på mattelektionerna. Ja fast, på hennes tid fick man ju knappt gå i skolan, och fick man gå i skolan hade man en sadistlärare som slog en på fingrarna med sin stenhårda linjal. Det kan man kalla disciplin. Är det därför mammas fingrar är så sneda?

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

hehehe, jag hoppas o tror att det bara är ytterligare en STOR vaxpropp som gör att hon är virrig o inte hör vad man säger.

Dom snea fingrarna är nog genetiskt för mormor hade likadana o mina börjar snea till sig lite med. Snart är det din tur hehehe

puss

ps. det är ju TUR hon skaffade 7 ungar för annars hade du ju knappt funnits o vem skulle ha skrivit den här bloggen då då!??

2011-11-26 @ 15:30:18
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Frank

Vem vet, det kommer kanske en dag som mina systrar kommer att vara som mor sin......

2011-11-27 @ 10:53:25
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

hehehe, jo risken finns ju men tala inte om det för Tim o Jeff

Sus

2011-11-27 @ 12:54:12
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0