Pjäsen var så där faktiskt...

Det är kväll. det är kyligt, står med en ficklampa och lyser ner i ett avloppsrör. Rinner det? Rinner det inte? Näe, det rinner liksom ingenting. Avloppet har en kris. Det som spolas ner i toan på markplan kommer upp i toan nere i källaren. Det är därför vi alla går runt och håller oss i det sista för att sedan masa oss ut och kissa bakom vedhögen.
Morgonen efter, vi sitter i lekstugan, 3,5 åriga Nils och jag. Han är vänligheten själv och bjuder på luft, nej kaffe menar jag naturligtvis, i de fina små små kopparna.
- Vill du ha kaffe Karin?
- Ja, va gott! Oj vad gott det är...
- Du har inte fått än.....(stannar upp och stirrar ut genom fönstret) va gör mormor?!??

Genom fönstret ser vi en hukande gumma komma farande och sätter sig nedanför trappan, drar ner byxorna och kissar. Inför en frågande och inte lika fikasugen publik.

Kommentarer
Postat av: eva

Skulle du inte lägga ned bloggandet? väntar på att du ska göra det...

2011-11-07 @ 20:19:56
Postat av: Jenny

Luftkaffe är alltid gott men till och med det kan nog bli beskt till den synen hehehe

2011-11-07 @ 22:49:50
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Luftkaffe är alltid gott men till och med det kan nog bli beskt till den synen hehe.

Vill bara påpeka att jag inte är full eftersom jag kommenterar två gånger itan såg bara att min bloggadress var fel i andra höhöh

2011-11-07 @ 22:53:35
URL: http://jlblm.blogg.se/
Postat av: Ytfluggig YsterSysterfarmor

hehehe, Jenny den lätta går vi inte på :-))

Susthepuss

2011-11-09 @ 13:03:14
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Annica

Haha jag fnissar ihjäl mig:)

2011-11-09 @ 16:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0