Size matters...tydligen

Visste ni att storlekarna är jäkla sjuka vid jämförelse. I slutet av min almanacka fanns det tabeller över en massa olika fakta. Storleken zero, eller som amerikanerna säger size zero i kläder, den som många modeller, vuxna modeller "bör ha", är sjukt liten. Vår storlek 38 kan översättas i deras size 8.
Plötsligt blir det väldigt läskigt i hur idealet är. Vuxna modeller i kläder som är typ gjorda för barn. 
Size zero är ju helt obefintlig, nästan osynlig när size 8 är relativt smått hos oss. 

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

jamen, betyder det att jag som har storlek typ 16 eller nåt är en dubbel-nolla?? :-(

2011-11-21 @ 21:08:27
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

Eller hur tänkte jag nu?? Menar att jag har storlek typ 16 på engelska som ju är typ 42-44 elller nåt på svenska men på amerikanska är det en dubbel-nolla - fattar inte va fan jag menar

Kanske jag också är full (som Jenny brukar vara hahahah)

2011-11-21 @ 21:10:12
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0