Leverans oklar

Det  är superbra lön på storhelger, så att ha jobbat både delar av julen, nyåret och nu påsken lönar sig. Men jäklar vilken gröt det är inne i skallen. Ska gå och hämta ett glas vatten och kommer tillbaka med handlotion. Diskar och står och väntar på att vattnet ska rinna ner efteråt. Proppen sitter fortfarande kvar. Kan knappt tänka en redig tanke. Fastnar liksom i den där gröten och tänker att nu jäklar får tiden gå sakta nu när jag är hemma och ledig fram till fem i morrn. Steg ett är att borsta gaddarna. Steg två att lägga mig och läsa ut Flugornas herre och må lite illa för pojkarna är så grymma mot varandra. Steg tre DÄCKA. Beslöt mig för att jag måste ge mig själv en belöning efter alla motigheter så jag beställde sommarkläder på H&M, med rabatt och allt. Om man inte kan lagra energi på  lång sikt får man ta till en kortsiktig lösning så länge, tills man är på banan igen. Tänkte jag i alla fall. Tydligen kommer de flesta av varorna i maj eller juni. Jaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0