Tugg

Vaknade med lite mer jävlar anamma i morse. Nu är det bara 2 nätter kvar till långledigheten, den är underbar. En veckas frihet eller nåt. :)
Idag vaknade man också med lite lycka i magen, biblioteket har utförsäljning av gamla böcker. Så himla mysigt att komma dit och se alla böcker och tidningar och folket som strosar runt utanför entren och solen skiner och priserna är fullt överkomliga, 1 bok för 5 kr, 3 böcker för 10 kr och tidningar 1 kr/st. Efter några inköp att fylla upp bokhyllan hemma med, var det dags att låna lite också. En bok fanns i magasinet, det innebär att en personal måste hämta den. När jag tog kontakt med kvinnan i informationsdisken hade hon precis stoppat i sig en kola.
- Hej...den här boken, Tidsresenärens hustru, finns i magasinet...
- Ja just det ( tugg tugg tugg)...då ska vi se ( tugg)...förlåt nu kan jag inte prata...
- Det gör inget...( båda skrattar)
- Vill du också ha en?

Sånt är himla trevligt...vet inte om det beror på att jag hade praktik hos dem förra våren. Sånt lönar sig ju. Man får alltid ett speciellt hej och nån gång har de tagit bort nån liten skuld.

Så dagens goda och sura ting:

1. Bokförsäljning
2. Trevliga människor
3. Bloggens läsare:)


Mindre gott:
1. Ischias ( nu är den tillbaka...måste verkligen köra ryggövningarna oftare och lyfta bättre på jobbet...)
2. Den nya kameran ( hittills en ren besvikelse och måste skickas in på koll...)
3. Snart åker min "plutt" Susie hem igen...trist!! Hoppas vi hinner med fikan i alla fall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0