Borde

Tror att det bor en liten häxa inuti mig. Hon kommer fram ibland, under en viss period i månaden, och gör så att jag känner mig övergiven och ledsen, arg och irriterad på de stora sakerna i livet: brus på radion, dammsugning och städning, när man tappar något, när man inser att vissa grejer får man räkna med att göra på egen hand men sånt fattar inte dem som har "allt", brummande dvd osv.
Och även om man egentligen borde städa en annan dag, man borde sova ut och vila inför jobbet, man borde stanna upp och dricka det där glaset vattnet istället för att göra tre saker samtidigt och bli yr, så kör man på. Sätter mig ner. Andas. Inte så där som man ska då, typ yogaandning från magen. Vem fan har tid med det? Det blir också ett borde, just det ja, skulle ju köpa träningskort så jag skulle börja med yoga. Inga pengar över till det denna månad heller. Även om jag vet att jag inte är ensam, så vinner häxan idag. Får väl gå ner i tvättstugan och tjuta en skvätt. Kan ju passa på att tvätta och hämta lite grejer i förrådet och...( ja där kom mönstret igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0