Välja namn

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste broder Franks kommentar i förra inlägget, så jäkla rolig! Och nej, jag har inte den där tyska mannen som förebild, lovar på hedersord:)! Och förresten bevisar det ju ( eller bevisar och bevisar...) mer visar på att böckers titlar är så viktiga när det kommer till hur de tolkas. Min kamp t.ex. blir ett exempel på något negativt. Jag såg en bok en gång på bibblan ( näe?! vaddå haru sett böcker!) som hette " Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Tjoho tänker man ju då ( inte) och tänker genast på hur mysigt det kunde bli om man lånade den och slängde sig i badet och njöt. Det finns smärta, det finns sorg, men om man ska skriva om den, namnge helst boken till något som inte gör att man vill ta livet av sig eller gräva en grop och lägga sig där med en sten som dörr.

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSysterFarmor Susie

Stendörr - intressant :)



Jag har nästan bestämt mig för att göra det där du vet som dom tjatar järnet om - men hur ska det gå då? Hmmmm

2012-03-28 @ 21:42:13
URL: http://www.art-by-susie.co.uk,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0