Motorhojar, kaffe och bulle, tack!

Nu är det  bara 2,5 dag kvar på denna ledighet. Den har gått lagom långsamt/snabbt faktiskt. Har funderat på varför hjärnan blir så slö efter ett tag och det där med uttrycket "söndagsångest"= snart dags att börja jobba.
Det går ju inte att förneka att det är väldigt roligt att vara fri och göra saker som är roliga. Tur att vi människor har det där sunda förnuftet, den där "duktighetspressen", att man måste gå till jobbet. Annars hade nog inte alla gjort det hehe. Jag tror också att det handlar om mycket om det min chef sa till mig en gång: när man är på jobbet är man på jobbet. Efter och före det är man privat.
Så när man jobbar så anpassar man ju sig till det, vad som ska göras och läget och så. Om man var ledig jämt skulle även det tappa sin glans.
Idag har varit soligt och varmt och skönt och som vanligt en långpromenad. Sen mötte Jenny med sällskap upp och vi gick till lekparken, suktade efter kaffe så då gick vi vidare till pressbyrån. Där delades gänget i två ligor: Korvligan (barnen) och kaffe med bulleligan (vi vuxna). Skittrevligt var det! Sen var det dags...
kolla på hojar på gatan. I olika färger och former, med styren normalt läge eller styren högt som fasiken ( apstilen som J och M sa). Höll på att fnissa ihjäl hehe.
En fin dag med andra ord. Sen kom jag på att det enbart är 1,5 månad kvar till semestern. Ännu bättre:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0