Plikt

När man får sova, då vaknar man. När man inte får sova, då skulle man kunna sova och sova och sova. Det är i alla fall skönt att man somnar som en häst som galopperat runt hela dan, jag förmodar att de är trötta då men vad vet man egentligen, efter nattjobb. En natt kvar, sen blir det frivecka, ledighet och förhoppningsvis sol. Jag känner extra stark beundran för personer som gör saker de egentligen inte vill. Konstigt att göra det tänker ni kanske haha, jag menar så här... jag läste nånstans att vi som lever nu förväntar oss helt andra saker av livet, vi lever för att få saker, ofta utan ganska stor ansträngning. Ja inte alla så klart, men ni fattar nog grejen. Man glömmer så jäkla lätt vad man faktiskt har och vad man borde vara riktigt glad över. Vad jag menar med de som gör fastän de inte vill, är att de är nog de som håller världen igång. Det finns alltid en massa saker som måste göras för att saker och ting ska funka. Det är inte alltid så jäkla roligt, men de gör det på grund av pliktkänsla. På grund av att de vill försörja sina familjer. På grund av att de inte har möjligheten att hoppa av tåget av vardag för att följa sin dröm. Det är starkt om något. Men sen hoppas man ju så klart att de gör något för sig själva ibland. Något som gör dem glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0