Kom o ta mig långt härifrån, sjunger Brandmännen...

Hålla andan. Vänta på bättre tider. Lugnare tider då man vet saker och ser framåt. Ser att det går.
Idag blir det potatis, hemmagjorda biffar med lingonsylt. Bredvid. Inte i biffarna.
Igår var det dags att gräva bland saker som getts bort. Saker som vill komma till ett nytt hem. Till mitt hem. Kryper ihop inuti rosa tröja. Inte alls min färg. Men allting i världen passar inte alltid, man måste anpassa sig till sånt som skär sig med.
Värk. I armar och i rygg. Men det blir oviktigt i jämförelse med någonting annat. Hittar ett vykort " Ej tänkas kan en högre fröjd, än den att vara frisk och nöjd!". " Glad påsk" står det över det. Ologiskt, men likt väl ett exempel på det där med att saker skär sig. Sen hittades det ett annat vykort, " Du har tänt en eld i mitt hjärta, kom å släck". Men det är ju en helt annan historia.

Kommentarer
Postat av: ystrasystrafammo

hahaha du är så roligt lilla lillasyster
Hoppas du har en bra dag med inte så många blåmärken
pussss

2012-10-25 @ 08:14:21
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0