The point being...

Jag håller på att rensa min mail. Upptäcker att det tar mycket längre tid än jag först trott. Det är flera hundra stycken och sträcker sig från 2010 och framåt. Herregud vad man kan spara på sig. Precis som med allt annat så får jag ta det lite då och då.
Igår var det en doktor på Oprah som sa att vi redan vid 30 årsåldern har samlat på oss så pass mycket att vi lika väl skulle kunna lägga oss och dö. Vi har omvandlat alla upplevelser till något som stjäl energi och som gör att vi känner att vi inte kan styra våra liv. Det är rätt otäckt det. Inte underligt att det är svårare att vara glad än att vara det motsatta. Sen sa han även att för att uppnå glädje måste vi känna att vi har en mening, a purpose. Det gäller allt, livet, jobbet osv...
mm ja så är det nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0